כפל מהיר בעזרת ציורי פסים
בניסוי הנוכחי נלמד שיטה לביצוע פעולות של כפל ארוך בעזרת ציור של פסים, בלי צורך לדעת בעל פה את לוח הכפל.
התוצאה המבוקשת של תרגיל הכפל 14*31 היא 434, אך בשיטת הפסים קיבלנו בשלב זה את המספר "שלוש מאות, שלוש-עשרה-ים וארבע". מה הקשר בין שני המספרים?
על איזה עיקרון מסתמך המציג כשאמר "זה מספר דו-ספרתי, אז את ה-1 מעבירים למספר הבא"?בחרו בתשובה הנכונה.
שיטת מצליח.
כל הכבוד! תשובה נכונה חלקית תשובה נכונה תשובה לא נכונה
עיקרון שובך היונים.
כל הכבוד! תשובה נכונה חלקית תשובה נכונה תשובה לא נכונה
השיטה העשרונית.
כל הכבוד! תשובה נכונה חלקית תשובה נכונה תשובה לא נכונה
עיקרון החיבור.
כל הכבוד! תשובה נכונה חלקית תשובה נכונה תשובה לא נכונה
כפל בעזרת פסים ‒ סרטון אינטראקטיבי
הפעל סרטוןעל הפעילות
בסרטון זה התלמידים יכירו שיטה ויזואלית לחישוב מכפלות, ויעמיקו בקשרים שבין שיטה זו לבין הכפל במאונך. בפרט, התלמידים ילמדו על מגבלות השיטה הוויזואלית ועל יתרונותיה. השאלות דורשות ידע רק מצפייה בסרטון ומהיכרות עם המבנה העשרוני של מספרים. משך הפעילות כעשר דקות.
כפל במאונך
לומדים: הסודות של טריקים מתמטיים לכפל - חט"ב/חט"ע
על הפעילות
בפעילות זו התלמידים יכירו 'טריקים מתמטיים' - שיטות מקוצרות לביצוע חישובים מתמטיים פשוטים. הם ינתחו את המקרים שבהם כל שיטה ניתנת להפעלה, ויחקרו את המנגנון האלגבריים העומדים בבסיסן. עיקר העבודה נעשית בזוגות. הפעילות מתאימה להעמקה בשימושים של אלגברה.
כפל, אלגברה, ספרת עשרות, ספרת יחידות
בניית טיעון, יישום ידע, רפלקטיביות לתהליך הלמידה, שיתוף פעולה