יחסי גומלין אדם סביבה (חלק א’)
הסרטון המציג עיקרון מרכזי בגאוגרפיה: יחסי הגומלין בין האדם לטבע.
מתבוננים וחוקרים: מה קורה בסביבה? / יסודי
על הפעילות
בחלק הראשון יבצעו הלומדים בקבוצות משימת מדרש תמונה ויענו על שאלות. התמונות במשימה מציגות דרכים שונות להפקת חשמל והשפעתן על הסביבה. בחלק השני הלומדים יעלו בצוות בעיה נוספת הקשורה בפגיעה בסביבה, יחקרו את הבעיה, יכירו את הפתרונות הקיימים ויציעו פתרונות משלהם. לבסוף יציגו את הנושא בכיתה בדרך יצירתית. מוצע מחוון להערכה חלופית.
חומרי דלק, אנרגיה, אנרגיה מתחדשת, דלק מחצבּים (דלק מאובנים), השפעת האדם על הסביבה, זיהום, דלדול משאבים, נזק סביבתי, שינויי אקלים, גזי חממה, טביעת רגל סביבתית, טביעת רגל אקולוגית, פיתוח בר קיימא, קיימות
הבניית ידע, חשיבה ביקורתית, יצירתיות, פרזנטציה, פתרון בעיות וקבלת החלטות, רפלקטיביות לתהליך הלמידה, שימוש בייצוגים שונים, שיתוף פעולה
לומדים על טביעת רגל סביבתית / יסודי
על הפעילות
לאחר מכן יבחנו את המונח "טביעת רגל סביבתית (אקולוגית)", יצפו בסרטון בנושא ויענו על שאלון העוסק בנושא טביעת רגל פחמנית .
הם יצפו בסרטון נוסף העוסק בנושא טביעת רגל סביבתית וידונו בפתרונות להקטנת טביעת הרגל הסביבתית של האדם.
לסיום יכינו כרזה באמצעות כלי דיגיטלי – Canva (קאנווה). הם ישתפו את הכרזה בלוח שיתופי ויציגו בפני הכיתה. מוצע מחוון להערכה חלופית.
השפעת האדם על הסביבה, זיהום, דלדול משאבים, נזק סביבתי, שינויי אקלים, גזי חממה, טביעת רגל סביבתית, טביעת רגל אקולוגית, פיתוח בר קיימא, קיימות
הבניית ידע, חשיבה ביקורתית, יצירתיות, פרזנטציה, פתרון בעיות וקבלת החלטות, רפלקטיביות לתהליך הלמידה, שיתוף פעולה