ברירת שבטים של תאי דם לבנים
התגובה החיסונית מורכבת משתי זרועות עיקריות השלובות זו בזו: התגובה החיסונית המורשת והתגובה החיסונית הנרכשת. אחד ממרכיבי מנגנון התגובה הנרכשת הוא תהליך למידה שבו הגוף מפענח איך הפולש בנוי ומייצר נגדו נוגדנים. הסרטון שלפנינו עוסק בתהליך הלמידה הקרוי “ברירת שבטים”, שמניע את התגובה הנרכשת.
צופים ומעמיקים: חיסון
על הפעילות
בפעילות זו התלמידים צופים בסרטון מבוא העוסק במערכת החיסון, ויוצרים "ענן מילים" מקדים. כל תלמיד יצפה בסרטון העשרה או העמקה, העוסק באופן הפעולה של מערכת החיסון או בקשר של מערכת החיסון למחלה מסוימת. לאחר מכן ייצרו התלמידים "ענן מילים" מורחב. המורה ינחה דיון כיתתי סביב ההשוואה בין שני "ענני המילים". לסיום ייערך דיון קבוצתי סביב שאלת עמ"ר, העוסקת בטיעונים בעד ונגד חיסונים.
דלקת (זיהומית), עור, פגוציטים (תאים בלעניים), אנטיגן, חיסון טבעי, חיסון מלאכותי, לימפוציט, נוגדן, תא זיכרון, תגובה ראשונית, תגובה שניונית
בניית טיעון, הבניית ידע, יישום ידע, רפלקטיביות לתהליך הלמידה