כאן מדע הכדורגל | נעלי פקקים – איך זה עובד?
הפקקים החשובים ביותר בכדורגל אינם בדרך לאצטדיונים, אלא בסוליות הנעליים. האם השימוש בהן מזיק לבריאות הכדורגלנים?
מזהים צרכים במבט טכנולוגי - יסודי
על הפעילות
טכנולוגיה, מעשי ידי האדם, פתרון טכנולוגי, בעיה טכנולוגית, הגדרת צורך, מוצר טכנולוגי.
הבניית ידע, טיפול במידע, יישום ידע, פרזנטציה, פתרון בעיות וקבלת החלטות, שיתוף פעולה
פותרים בעיות במבט טכנולוגי - יסודי
על הפעילות
טכנולוגיה, פתרון טכנולוגי, בעיה טכנולוגית, הגדרת צורך, הגדרת בעיה, אילוצים, דרישות, מוצר טכנולוגי, דרישות המוצר, דרישות הכרחיות, מצב רצוי, מצב מצוי, תהליך התיכון, חקר טכנולוגי
הבניית ידע, חשיבה ביקורתית, טיפול במידע, יישום ידע, יצירתיות, מיומנויות חקר, פרזנטציה, פתרון בעיות וקבלת החלטות, רפלקטיביות לתהליך הלמידה, שיתוף פעולה
מקבלים השראה מהטבע (2): סוד הדבקים הטבעיים - יסודי
על הפעילות
ביומימיקרי, טכנולוגיה, פתרונות טכנולוגים, חומר, חומרים, דבק, תכונות חומרים, שימוש בחומרים, תכונות הדבק, שימושים בדבק, קיימות, פיתוח בר קיימא, דרישות, אילוצים.
הבניית ידע, טיפול במידע, יישום ידע, יצירתיות, פרזנטציה, פתרון בעיות וקבלת החלטות, שיתוף פעולה
מקבלים השראה מהטבע: מה זה ביומימיקרי? - יסודי
על הפעילות
הפעילות מחולקת לשני חלקים. בחלק הראשון הלומדים יקראו קטע מידע קצר המסביר מה זה ביומימיקרי, יצפו במליאה בסרטונים המציגים את המצאות הצמדן ולאחר מכן יעלו ללוח השיתופי המקוון "לינויט" מוצרים שונים העושים שימוש בצמדנים ואת הצורך שהביא לפיתוחם. בחלק השני של הפעילות מוצעות שתי פעילויות לבחירה. האחת, צפיה בסרטון המציג המצאות שונות שהומצאו בהשראת הטבע. הלומדים יבחרו 3 המצאות מהסרטון ויכתבו את הצורך, הבעיה הטכנולוגית, ההמצאה ומקור ההשראה. בפעילות השניה, מוצעות 9 כרטיסיות ועל הלומדים לארגן אותן לפי: הצורך, הבעיה הטכנולוגית, הפתרון הטכנולוגי ומקור ההשראה מהטבע
ביומימיקרי, טכנולוגיה, פתרונות טכנולוגים, פיתוח בר קיימא
הבניית ידע, טיפול במידע, יישום ידע, יצירתיות, פרזנטציה, רפלקטיביות לתהליך הלמידה, שימוש בייצוגים שונים, שיתוף פעולה