הריח שעוזר להפיץ את הזרעים
למה לפירות בשלים יש ריח חזק כל כך? מחקר חדש מציע שהריח התפתח כדי לסמן ליונקים אוכלי פירות מתי הפרי בשל ומוכן.
אֵילוּ מְאַפְיְנֵי חַיִּים אָנוּ מְזַהִים בַּסִּרְטוֹן? בַּחֲרוּ בַּתְּשׁוּבוֹת הַנְּכוֹנוֹת.
רְבִיָּה (הִתְרַבּוּת)
כל הכבוד! תשובה נכונה חלקית תשובה נכונה תשובה לא נכונה
גְּדִילָה וְהִתְפַּתְּחוּת
כל הכבוד! תשובה נכונה חלקית תשובה נכונה תשובה לא נכונה
יְצִירַת תִּקְשֹׁרֶת
כל הכבוד! תשובה נכונה חלקית תשובה נכונה תשובה לא נכונה
נְשִׁימָה
כל הכבוד! תשובה נכונה חלקית תשובה נכונה תשובה לא נכונה
תְּנוּעָה
כל הכבוד! תשובה נכונה חלקית תשובה נכונה תשובה לא נכונה
הֲזָנָה
כל הכבוד! תשובה נכונה חלקית תשובה נכונה תשובה לא נכונה
מזהים מאפייני החיים ‒ סרטון אינטראקטיבי - יסודי
הפעל סרטוןעל הפעילות
בסרטון זה הלומדים יצפו בלמורית הניזונה מפירות העץ. באמצעות הסרטון הלומדים יתרגלו את נושא מאפייני חיים ומושגים הקשורים בהזנה.
נשימה, הזנה, גדילה והתפתחות, תנועה, רביה, יצירת תקשורת, צמחוני, טורף, אוכל כל, מזון
מכירים מגוון מופלא: קבוצת היונקים - יסודי
על הפעילות
בחלק הראשון הלומדים יצפו בסרטון על החולד העירום ויענו על שאלות. בחלק השני יבצעו משימה עצמאית או בזוגות להשלמת מידע בטבלה דרכה ילמדו לחלץ נתונים מתוכה על המאפיינים המשותפים ליונקים או לבעלי חיים מקבוצות אחרות. בחלק השלישי יתחלקו לצוותים בהם יצרו משחק תפזורת בנושא היונקים. מוצע מחוון להערכה חלופית.
בעלי חיים, בעלי חוליות, קבוצת יונקים, מגוון המינים, מאפייני קבוצה, סימני קבוצה, מיון בעלי חיים, מחלקת יונקים, חולד, חולד עירום
הבניית ידע, טיפול במידע, יישום ידע, יצירתיות, שימוש בייצוגים שונים, שיתוף פעולה
יוצרים משחק: הפצת פירות וזרעים - יסודי
על הפעילות
בחלק הראשון של הפעילות יצפו הלומדים והלומדות בסרטון שמראה לֶמוּר, בעל חיים שניזון מפירות עצים. לאחר מכן יענו ביחידים או בזוגות על שאלות הנוגעות לדרכי הפצה של פירות וזרעים. בחלק השני מוצעת פעילות בצוותים לתרגול וליישום הנושא. בפעילות הכנת משחק קלפים "הפצת פירות וזרעים," או שימוש בקלפי משחק מוכנים. הכנת המשחק מתאימה גם כמשימה להערכה חלופית שיש לה מחוון הערכה בסוף הפעילות.
צמחים, פירות, זרעים, הבשלת פירות, הפצת פירות וזרעים, מחזור החיים של צמחים.
הבניית ידע, יישום ידע, יצירתיות, שימוש בייצוגים שונים, שיתוף פעולה
יוצאים לתצפית: בעקבות פירות וזרעים - יסודי
על הפעילות
תצפית, למידה חוץ כיתתית, יחסי גומלין בין יצורים חיים, יחסי גומלין בטבע, צמחים, התאמות, פירות, זרעים, הבשלת פירות, הפצת פירות וזרעים, מחזור החיים של צמחים.
הבניית ידע, יישום ידע, רפלקטיביות לתהליך הלמידה, שימוש בייצוגים שונים, שיתוף פעולה
מתכוננים לתצפית: למידה חוץ-כיתתית / יסודי
על הפעילות
תצפית, למידה חוץ -כיתתית, מגדיר צמחים, צמחים, יחסי גומלין בין יצורים חיים, יחסי גומלין בטבע, התאמות, פירות, זרעים, הבשלת פירות, הפצת פירות וזרעים, מחזור החיים של צמחים, מגוון המינים, קיימות
הבניית ידע, יישום ידע, יצירתיות, מיומנויות חקר, שיתוף פעולה