איך לדגום ולראות טביעות אצבע?
שיטה ביתית לדגימת טביעות האצבעות בעזרת נייר-דבק ועיפרון
התבוננו בציוד ובחומרים המוצגים בסרטון.הציעו רעיונות כיצד אפשר לדגום את טביעת האצבע שלכם בעזרת הציוד והחומרים הללו?
האם אתם מסכימים עם המשפט: "לתאומים זהים יש את אותן טביעות אצבע"בחרו בתשובה הנכונה.
כן, תאומים זהים הם בעלי תכונות זהות, ולכן גם טביעות האצבע שלהם זהות.
כל הכבוד! תשובה נכונה חלקית תשובה נכונה תשובה לא נכונה
לא, לתאומים זהים טביעות אצבע דומות, אך לא זהות.
כל הכבוד! תשובה נכונה חלקית תשובה נכונה תשובה לא נכונה
כמחצית מהתכונות של תאומים זהים זהות, וכמחצית אינן זהות.
כל הכבוד! תשובה נכונה חלקית תשובה נכונה תשובה לא נכונה
כיצד אפשר להשתמש בייחודיות של טביעות האצבע בחיי היום יום?בחרו בתשובות הנכונות.
פתיחת דלתות במשרד.
כל הכבוד! תשובה נכונה חלקית תשובה נכונה תשובה לא נכונה
פתיחת נעילת מסכים של ניידים.
כל הכבוד! תשובה נכונה חלקית תשובה נכונה תשובה לא נכונה
תעודות זהות ודרכונים ביומטרים.
כל הכבוד! תשובה נכונה חלקית תשובה נכונה תשובה לא נכונה
מעבר גבולות בשדה התעופה.
כל הכבוד! תשובה נכונה חלקית תשובה נכונה תשובה לא נכונה
ליצור התאמה בין בני זוג
כל הכבוד! תשובה נכונה חלקית תשובה נכונה תשובה לא נכונה
זיהוי אנשים שהיו מעורבים באירוע פלילי.
כל הכבוד! תשובה נכונה חלקית תשובה נכונה תשובה לא נכונה
גם כאשר נחתכים באצבעות הידיים העור מתחדש באותו דפוס ייחודי במשך כל החיים. אבל לפעמים יש גורמים המטשטשים את טביעות האצבע באופן זמני או קבוע. למשל, אם החתך עמוק נוצרת צלקת על האצבע, אולי קשה לזהות את טביעת האצבע הייחודית אבל הצלקת עצמה הופכות להיות סימן הזיהוי הייחודי של אותו אדם. ישנם מצבים בהם תרופות עשויות לגרום לטשטוש והיעלמות זמנית של טביעות האצבע. גם ידועים מקרים נדירים מאוד בהם אנשים נולדים ללא טביעות אצבע.איך לדעתכם המשטרה יכולה לזהות אנשים למרות שיש גורמים הפוגעים בנראות של טביעות האצבע?
לומדים על טביעות אצבע - יסודי
הפעל סרטוןעל הפעילות
חקר, העור, מערכות בגוף האדם, טביעות אצבע
הבניית ידע
מכירים את המאגר הביומטרי - יסודי
על הפעילות
פעילות העשרה זאת מציעה משימה אוריינית להכרות עם תחום הביומטריה. בחלקה הראשון מוצע קטע מידע המסביר מהי ביומטריה, ובעקבותיו מוצגות שאלות בנושא. בחלק השני הלומדים יצפו בסרטון על המאגר הביוטמטרי בישראל ויענו על שאלות בנושא ביחידים או בזוגות.
גוף האדם, טביעות אצבע, מערכת העור, טכנולוגיה, פתרון טכנולוגי, מוצר טכנולוגי
הבניית ידע, חשיבה ביקורתית, טיפול במידע, יישום ידע, שימוש בייצוגים שונים
לומדים על מוצרים: ביומטריה במבט טכנולוגי - יסודי
על הפעילות
דרך חשיפה לנושא הביומטריה הלומדים יעסקו באפיון צרכים ובעיות, המובילים לפיתוח מוצרים טכנולוגיים. בחלק הראשון של פעילות זו הלומדים יקראו קטע מידע קצר על מנעולים ומפתחות, יצפו בסרטונים המדגימים את פעולת ההתאמה בין מפתח למנעול ויערכו דיון על הצורך במנעולים ודלתות. לאחר מכן יעבדו בצוותים. הם יקבלו כרטיסיות עם משפטים וירכיבו מהם קטע מידע קצר המסביר מהו צורך אנושי, ויענו על שאלה המבררת איזה צורך אנושי ממלאים מפתחות ומנעולים. בחלק השני של הפעילות הלומדים יצפו בסרטונים המציגים איך פועלת דלת ביומטרית ויענו על שאלות הנוגעות לצרכים ולבעיות שהובילו לפיתוח הדלת הביומטרית. לבסוף מוצגת שאלת עמ"ר (ערכים, מעורבות ורלבנטיות) המציגה תיאור מקרה של גניבת ציוד והנחיצות ליצירת דלת ביומטרית בחדר מחשבים של בית הספר. הלומדים ימיינו וידרגו את הדרישות הכרחיות ליצירת דלת ביומטרית שתתן מענה לבעיית הגניבות בבית הספר.
טכנולוגיה, פתרון טכנולוגי, הגדרת בעיה, הגדרת צורך, מוצר טכנולוגי, דרישות המוצר, דרישות הכרחיות, טביעות אצבע
הבניית ידע, חשיבה ביקורתית, טיפול במידע, יישום ידע, מיומנויות חקר, פתרון בעיות וקבלת החלטות, שיתוף פעולה
משחקים בבלשים: על קצות אצבעות הידיים - יסודי
על הפעילות
חקר, גוף האדם, מערכות בגוף האדם, טביעות אצבע, מערכת העור
הבניית ידע, חשיבה ביקורתית, טיפול במידע, מיומנויות חקר, שיתוף פעולה
מקבלים השראה מהטבע (2): סוד הדבקים הטבעיים - יסודי
על הפעילות
ביומימיקרי, טכנולוגיה, פתרונות טכנולוגים, חומר, חומרים, דבק, תכונות חומרים, שימוש בחומרים, תכונות הדבק, שימושים בדבק, קיימות, פיתוח בר קיימא, דרישות, אילוצים.
הבניית ידע, טיפול במידע, יישום ידע, יצירתיות, פרזנטציה, פתרון בעיות וקבלת החלטות, שיתוף פעולה