בחרו בתשובה הנכונה. כשמניחים את הידיים החמות על "מד האהבה" הנוזל בקשית עולה, כי:
בגלל החימום, כל אחד מחלקיקי הגז ב"מד האהבה" תופח.
כל הכבוד! תשובה נכונה חלקית תשובה נכונה תשובה לא נכונה
בגלל החימום, המרחקים בין חלקיקי הגז ב"מד האהבה" גדלים.
כל הכבוד! תשובה נכונה חלקית תשובה נכונה תשובה לא נכונה
בגלל החימום, מספר חלקיקי הגז ב"מד האהבה" גדל.
כל הכבוד! תשובה נכונה חלקית תשובה נכונה תשובה לא נכונה
בגלל החימום, אוויר נוסף נכנס ומצטרף לגז שב"מד האהבה".
כל הכבוד! תשובה נכונה חלקית תשובה נכונה תשובה לא נכונה
בחרו בתשובות הנכונות. "מד האהבה" אטום היטב בעזרת הפלסטלינה. מה יקרה אם נכין "מד אהבה" ללא אטימה זו ונשים את ידינו החמות סביבו?
"מד האהבה" ימשיך לפעול כרגיל, אך המים יעלו בו לאט יותר.
כל הכבוד! תשובה נכונה חלקית תשובה נכונה תשובה לא נכונה
בעת חימום "מד האהבה" המרחק בין חלקיקי הגז יגדל, הגז יתפשט וידחף את המים אל הקשית.
כל הכבוד! תשובה נכונה חלקית תשובה נכונה תשובה לא נכונה
בעת חימום "מד האהבה" המרחק בין חלקיקי הגז יגדל, חלקם יצא מן הכלי ויתפזר בין חלקיקי האוויר.
כל הכבוד! תשובה נכונה חלקית תשובה נכונה תשובה לא נכונה
כשנשים את הידיים סביב "מד האהבה" המים לא יעלו כלל.
כל הכבוד! תשובה נכונה חלקית תשובה נכונה תשובה לא נכונה
מד אהבה ‒ סרטון אינטראקטיבי
הפעל סרטוןעל הפעילות
בסרטון זה התלמידים יצפו בסרטון המציג הכנה של "מד אהבה". התלמידים יענו על שאלות בנושאים המודל החלקיקי והשפעת הטמפרטורה על נפח הגז.
המודל החלקיקי, גז, שינוי בנפח כתוצאה משינוי בטמפרטורה
מציגים את המודל החלקיקי: מצבי צבירה
על הפעילות
בפעילות זו התלמידים מתחלקים לקבוצות של 5–6 תלמידים. כל קבוצה מקבלת מהמורה קישור לסרטון אינטראקטיבי בנושא מצבי צבירה, המעברים ביניהם והשפעת הטמפרטורה על נפח הגז. כל קבוצה עונה על השאלות בסרטון האינטראקטיבי שקבלה, ולאחר מכן עליה להציג בפני הכיתה את המודל החלקיקי המסביר את התופעה שנצפתה בסרטון, כשכל תלמיד מגלם חלקיק בהצגה.
מצבי צבירה, מוצק, נוזל, גז, המודל החלקיקי, רתיחה, עיבוי, היתוך, התמצקות, קיפאון, נפח גז.
הבניית ידע, יישום ידע, יצירתיות, פרזנטציה, שיתוף פעולה