קוביית קרח מרחפת ומזילה דמעות
איך לגרום לקוביית קרח לרחף באמצע כוס? מה הם הנוזלים המסתוריים שנמצאים בה, וממה עושים שמן תינוקות? צפו בסרטון המסביר את הכל
בוחרים ומתנסים: מצבי צבירה
על הפעילות
בפעילות זו התלמידים עובדים בצוותים. הם בוחרים סרטון המתאר ניסוי או הדגמה שאותם אפשר לבצע בכיתה. על הניסוי או על ההסבר המדעי העומד מאחוריו להיות מקושרים לנושא של מצבי צבירה. התלמידים מתבקשים לנמק את בחירתם, ולאחר אישור המורה גם לרשום הוראות עבודה, ציוד וחומרים. בשיעור שלאחר מכן הם מבצעים את הניסויים ומציגים בפני הכיתה. הפעילות מאפשרת לתלמידים לבחור את הניסוי המועדף עליהם, וכך גם לקחת אחריות על התהליך כולו.
המודל החלקיקי של החומר, נוזל, מוצק, גז, מעברים בין מצבי צבירה
הבניית ידע, חשיבה ביקורתית, טיפול במידע, מיומנויות חקר, פרזנטציה, שיתוף פעולה
מוזגים ונהנים: מגדל צפיפויות
על הפעילות
בפעילות זו התלמידים יצפו בארבעה סרטונים העוסקים בנושא צפיפות. הם יכתבו בטבלה את החומרים השונים המופיעים בכל סרטון על פי סדר צפיפותם. בהמשך התלמידים יחפשו מידע על צפיפות חומרים ויתחרו בקבוצות: כל קבוצה צריכה ליצור מגדל צפיפויות בעל מספר שכבות רב ככל האפשר.
צפיפות
הבניית ידע, טיפול במידע, יצירתיות, פתרון בעיות וקבלת החלטות, שיתוף פעולה
מודדים ומסבירים: צפיפות
על הפעילות
בפעילות זו התלמידים יעבדו בזוגות. הפעילות עוסקת במושג "צפיפות" שהוא העשרה בתכנית הלימודים. בראשית הפעילות הם "ימדדו" במעבדה וירטואלית את הנפח והמסה של גופים שונים, ואז יחשבו את צפיפותם. לאחר מכן, כל זוג יקבל מהמורה סרטון שבו מצולמים ניסוי או תופעה מחיי היום יום, והוא יסביר לכיתה בצורה יצירתית את הנראה בסרטון, בעזרת המושג "צפיפות".
צפיפות, מדידת נפח, מדידת מסה
הבניית ידע, יישום ידע, יצירתיות, מיומנויות חקר, פרזנטציה, שיתוף פעולה