מצפן לעתיד
בואו עם כל הכיתה לחוויה בת יומיים, שבה תגלו מה צופן לכם העתיד!
לימודי המדעים בחטיבת הביניים הם בדרך כלל הפעם הראשונה שבה תלמידים נחשפים לתחומי הפיזיקה, הכימיה והביולוגיה ברמה גבוהה. זו בדיוק הסיבה והזמן הנכון לעזור לתלמידים שכבר החלו להתעניין במקצועות הללו – לקדם את הסקרנות שלהם ולהעלות את המוטיבציה להמשיך ללימודי מדעים גם בתיכון.
לשם כך אנחנו מציעים לבתי ספר את מסלול “שביט” למצוינות מדעית. עבור התלמידים מדובר בתגבור של שעות הלימוד שבהן הם זוכים ללמוד מדעים בצורה פעילה, עם ניסויים, משחקים, חוברות עבודה ייעודיות (בדגש על פיזיקה) ופעילות שפותחו על ידי מכון דוידסון לחינוך מדעי. המורים מצדם מקבלים את הציוד הנדרש לביצוע ניסויים בכיתה, משתתפים בהשתלמויות והדרכות מוכרות לגמול ומקבלים הדרכה וליווי צמוד לאורך כל הדרך.
מסלול “שביט” הצליח עד כה ליצור קהילה של מורים עם תשוקה למצוינות, שמשתפים ביניהם את הידע והניסיון שצברו בתוכנית ומחליפים חוויות. לא הייתם רוצים להיות חלק ממנה?
קהל: מנהלי בתי ספר ומורים לתלמידים מצטיינים בתחום המדעים בחטיבות הביניים
זמן: עבור מורים מתקיימים שלושה ימי השתלמות בקיץ בתוספת מפגשים מקוונים (בסך הכול 30 שעות). עבור התלמידים מדובר בתוספת של שעתיים שבועיות (לפחות) לתוכנית הלימודים הרגילה במהלך שנת הלימודים
מקום: בבתי הספר ובמכון דוידסון לחינוך מדעי שבמכון ויצמן למדע ברחובות
עלות: מחיר המסלול משתנה בהתאם לצרכים. אנא פנו אלינו לפרטים נוספים
איך: ההרשמה נעשית באמצעות פנייה ורישום של הנהלת בית הספר בלבד.
לפרטים נוספים ניתן לפנות בדוא”ל: מאיה שידלובסקי
ניתן גם להזמין דרך מערכת גפ”ן (משרד החינוך) מספר התוכנית: 1788
יתרונות המסלול
אופי הלימודים
פעילויות העשרה והרחבה של תכנים מתוכנית הלימודים במדע ובטכנולוגיה, בדגש על פיזיקה.
הוראת המסלול מבוצעת על ידי מורי בית הספר תוך הכשרה וליווי אישי רציף ומתמשך.
הפעילויות מתבססות על עבודת מעבדה עצמית או קבוצתית של תלמידים (Hands-On Science).
המסלול מתמקד ברכישת מיומנויות חקר בדרך של למידה חווייתית, תוך עמידה בדרישות המצוינות, עידוד סקרנות, פיתוח יכולת המתמטית וחשיבה מסדר גבוה.
רוצים לשפר את החקר המדעי-טכנולוגי, לגוון את דרכי ההוראה, או אולי להכין את הכיתה למיומנויות המאה ה-21? הזמינו את תוכנית אלומה (צוות לומד) של מכון דוידסון לצוות המדעים בבית הספר